links for 2008-11-29 [knowledgemanagement @ delicious.com]

  • Das Web 2.0 gewinnt an immer größeren Bedeutung. Unternehmen erkennen langsam den Trend und Schüler sollten darauf vorbereitet sein die neuen Technologien zu nutzen und kritisch zu hinterfragen. Hier werden Unterrichtsmaterialien, Statistiken, Hintergrundinformationen, wissenschaftliche Aufsätze… für drei Themenschwerpunkte gesammelt: 1. Berufsschule trifft auf das Web 2.0 2. Gewerblich technische Wissenschaften (Schnittstelle zwischen Forschung und Schule.) 3. Allgemein die Berufsschule betreffend. Alle die sich dafür interessieren sind herzlich eingeladen mitzum
  • an open source Content Management System (CMS) available to download for free. Pligg has perfected content management in a unique way that encourages users to participate and control the content on the site. This makes the site user-moderated and allows for “social publishing” where the stories are created and promoted by members not website editors
    (tags: Products)
  • Latest News and Information for social CMS systems
  • arises from a small but lively meeting convened in Cape Town in September 2007. The aim of this meeting was to accelerate efforts to promote open resources, technology and teaching practices in education.
  • includes a free and open-source (Drupal-based) web service that provides teachers and learners with an integrated set of social media that each course can use for its own purposes
    (tags: Edu_Products)
  • designed for Information and Knowledge Management professionals who need to manage diverse information and to utilize social technologies from one secure location.
    (tags: Products)
  • Wie verwenden Studierende das Internet? Diese Frage beantwortet jetzt die Analyse “Studieren im Web 2.0” von der Hochschul-Informations-System GmbH (HIS) und dem Multimedia Kontor Hamburg (MMKH).
  • Dieses Blogprojekt widmet sich dem Thema Social Networks. Es geht um Strategien zum Agieren in Social Networks. Was macht Sinn, was macht keinen Sinn.
    (tags: Weblogs)